Ön Bilgilendirme Formu
1.
TARAFLAR
İnternet Sitesi :
https://www.omix.com.tr
https://www.omix.com.tr
internet sitesi Omix Mobil Teknoloji A.Ş’ye ait olmakla birlikte internet
sitesi üzerinden yapılan satışlar Mobile Point Bilişim Hizmetleri A.Ş.
tarafından gerçekleştirilmektedir.
1.1.
Satıcı
Adı : Mobile Point Bilişim Hizmetleri A.Ş.
Unvanı : Mobile Point Bilişim Hizmetleri A.Ş.
Mersis No : 0622176488800001
Adres : Ortabayır Mah., Şair Çelebi Sok., Gürtaş İş Merkezi No: 1 İç Kapı
No: 3 Kağıthane
Telefon : 0552 835 50 03
E posta : info@mobilepoint.net
(Eğer varsa tüketicinin şikayetlerini iletebileceği yukarıda
belirtilenlerden farklı bir iletişim kanalı):
(Bundan böyle işbu sözleşmede “SATICI”
olarak anılacaktır)
1.2.
Müşteri
Ad :
Soyad :
Adres :
Telefon :
E- Posta :
(Bundan böyle işbu sözleşmede “ALICI”
olarak anılacaktır)
1.3.
Satılan Ürün:
Satılan Ürün Adı :
Satılan Ürün Kodu :
Toplam Satış Bedeli :
Ödeme Şekli :Kredi Kartı/Banka Havalesi (EFT)
Fatura Edilecek Kişi :
Fatura Adresi :
Vergi Dairesi :
Vergi No :
Fatura Tarihi :
Sözleşme Tarihi :
1.4.
Ürünün Temel Özellikleri
2.
KONU
İşbu Satış Sözleşmesi Ön Bilgi Formu’nun konusu, SATICI'nın, ALICI'ya
satışını yaptığı, bu formda nitelikleri ve satış fiyatı belirtilen
ürün/ürünlerin satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı
Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun - Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği
(RG:27.11.2014/29188) hükümleri gereğince tarafların hak ve
yükümlülüklerini kapsamaktadır. İş bu ön bilgilendirme formunu kabul
etmekle ALICI, sözleşme konusu siparişi onayladığı takdirde sipariş konusu
bedeli ve vergi gibi belirtilen ek ücretleri ödeme yükümlülüğü altına
gireceğini ve bu konuda bilgilendirildiğini peşinen kabul eder.
3.
GENEL ŞARTLAR
3.1.
Ürün ve hizmetin temel özellikleri SATICI’ya ait internet sitesinde ve işbu
ön bilgilendirme formunda yer almaktadır.
3.2.
Listelenen ve sitede ilan edilen fiyatlar satış fiyatıdır. İlan edilen
fiyatlar ve vaatler güncelleme yapılana ve değiştirilene kadar geçerlidir.
Süreli olarak ilan edilen fiyatlar ise belirtilen süre sonuna kadar
geçerlidir.
3.3.
Sözleşme konusu mal ya da hizmetin tüm vergiler dahil satış fiyatı
yukarıdaki tabloda gösterilmiştir.
3.4.
ALICI, SATICI’ya ait internet sitesinde ve işbu bilgilendirme formunda yer
alan sözleşme konusu ürünün temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli
ile teslimata ilişkin ön bilgileri okuyup, bilgi sahibi olduğunu,
elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
ALICININ; Ön Bilgilendirmeyi elektronik ortamda teyit etmesi, mesafeli
satış sözleşmesinin kurulmasından evvel, SATICI tarafından ALICI'ya
verilmesi gereken adresi, siparişi verilen ürünlere ait temel özellikleri,
ürünlerin vergiler dâhil fiyatını, ödeme ve teslimat bilgilerini de doğru
ve eksiksiz olarak edindiğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
3.5.
Sözleşme konusu her bir ürün, 30 günlük yasal süreyi aşmamak kaydı ile
ALICI’ya elektronik ortamda teslim edilir ve konuya ilişkin bilgilendirme
e-postası gönderilir. Bu süre içinde ürünün ALICI’ya teslim edilememesi
durumunda, ALICI’nın sözleşmeyi feshetme hakkı saklıdır.
3.6.
SATICI, sözleşme konusu ürünü eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere
uygun ve varsa garanti belgeleri, kullanım kılavuzları ile teslim etmeyi,
her türlü ayıptan arî olarak yasal mevzuat gereklerine sağlam, standartlara
uygun bir şekilde işin gereği olan bilgi ve belgeler ile işi doğruluk ve
dürüstlük esasları dâhilinde ifa etmeyi, hizmet kalitesini koruyup
yükseltmeyi, işin ifası sırasında gerekli dikkat ve özeni göstermeyi,
ihtiyat ve öngörü ile hareket etmeyi kabul, beyan ve taahhüt eder.
3.7.
Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği kapsamında nakliye, teslim ve benzeri ek
masrafların önceden hesaplanamaması halinde ALICI bu ek masraflardan
sorumlu olabilecektir.
3.8.
SATICI, sözleşmeden doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan ALICI’yı
bilgilendirmek ve açıkça onayını almak suretiyle eşit kalite ve fiyatta
farklı bir ürün tedarik edebilir.
3.9.
SATICI, sipariş konusu ürün veya hizmetin yerine getirilmesinin
imkânsızlaşması halinde sözleşme konusu yükümlülüklerini yerine
getiremezse, bu durumu, öğrendiği tarihten itibaren 3 gün içinde yazılı
olarak tüketiciye bildireceğini, 14 günlük süre içinde toplam bedeli
ALICI’ya iade edeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
3.10.
ALICI, sözleşme konusu ürünün teslimatı için işbu Ön Bilgilendirme Formunu
elektronik ortamda teyit edeceğini, herhangi bir nedenle sözleşme konusu
ürün bedelinin ödenmemesi ve/veya banka kayıtlarında iptal edilmesi
halinde, SATICI’ nın sözleşme konusu ürünü teslim yükümlülüğünün sona
ereceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
3.11.
ALICI, Sözleşme konusu ürünün ALICI’ya elektronik ortamda tesliminden sonra
ALICI'ya ait kredi kartının yetkisiz kişilerce haksız kullanılması
sonucunda sözleşme konusu ürün bedelinin ilgili banka veya finans kuruluşu
tarafından SATICI'ya ödenmemesi halinde, ALICI Sözleşme konusu ürünü 3 gün
içerisinde nakliye gideri SATICI’ya ait olacak şekilde SATICI’ya iade
edeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
3.12.
ALICI’nın, SATICI’nın anlaşmalı olduğu Yurtiçi kargo firması dışında başka
bir taşıyıcı ile malın gönderilmesini talep etmesi durumunda, malın ilgili
taşıyıcıya tesliminden itibaren oluşabilecek kayıp ya da hasardan SATICI
sorumlu değildir.
3.13.
SATICI, tarafların iradesi dışında gelişen, önceden öngörülemeyen ve
tarafların borçlarını yerine getirmesini engelleyici ve/veya geciktirici
hallerin oluşması gibi mücbir sebepler halleri nedeni ile sözleşme konusu
ürünü süresi içinde teslim edemez ise, durumu ALICI' ya bildireceğini
kabul, beyan ve taahhüt eder. ALICI da siparişin iptal edilmesini, sözleşme
konusu ürünün varsa emsali ile değiştirilmesini ve/veya teslimat süresinin
engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesini SATICI’ dan
talep etme hakkına haizdir. ALICI tarafından siparişin iptal edilmesi
halinde ALICI’ nın nakit ile yaptığı ödemelerde, ürün tutarı 14 gün içinde
kendisine nakden ve defaten ödenir. ALICI’ nın kredi kartı ile yaptığı
ödemelerde ise, ürün tutarı, siparişin ALICI tarafından iptal edilmesinden
sonra 14 gün içerisinde ilgili bankaya iade edilir. ALICI, SATICI
tarafından kredi kartına iade edilen tutarın banka tarafından ALICI
hesabına yansıtılmasına ilişkin ortalama sürecin 30 günü bulabileceğini, bu
tutarın bankaya iadesinden sonra ALICI’ nın hesaplarına yansıması halinin
tamamen banka işlem süreci ile ilgili olduğundan, ALICI, olası gecikmeler
için SATICI’yı sorumlu tutamayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
4.
CAYMA HAKKI
4.1.
ALICI, Ürün'ün ALICI veya ALICI tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı
teslim aldığı tarihten itibaren on dört (14) gün içinde herhangi bir
gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin bu Sözleşme'den cayma
hakkına sahiptir. Ancak tüketici, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine
kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir. teslim aldığı
tarihten itibaren ondört (14) gün içinde herhangi bir gerekçe
göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin bu Sözleşme'den cayma hakkına
sahiptir. Ancak kanunen şu mal/hizmetlere ilişkin sözleşmelerde,
kullanılmamış/istifade edilmemiş olsa dahi, cayma hakkı bulunmamaktadır
4.1.1.
ALICI'nın özel istekleri veya onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda
hazırlanan mallar (üzerinde değişiklik ya da ilaveler yapılarak
kişiye/kişisel ihtiyaçlara özel hale getirilenler, ALICI siparişine
istinaden yurt içinden veya dışından ithal/temin edilen özel Ürünler dahil)
4.1.2.
ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış kitap, CD, DVD,
ses ve görüntü kayıtları, yazılımlar vb. digital içerikli her türlü ürünler
ile bilgisayar sarf malzemeleri; vb.) elektronik ortamda anında ifa edilen
tüm hizmetler ve tüketiciye anında teslim edilen her türlü gayri maddi
mallar
4.1.3.
fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve
satıcı/sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetler,
4.1.4.
ALICI onayı ile cayma hakkı süresi içinde ifasına başlanan hizmetler ve
4.1.5.
Genel olarak ilgili mevzuat uyarınca mesafeli satış kapsamı dışında kabul
edilen diğer mal-hizmetler ile ALICI'nın ticari/mesleki amaçla satın alma
yaptığı haller.
4.1.6.
Sözleşme konusu ürün, sim kart takılması durumunda ikinci el mal konumuna
düşmesi sebebiyle mutat kullanım kapsamına girmemesi dolayısıyla ALICI
tarafından cayma hakkı söz konusu durumda kullanılamayacaktır. (Telefon,
tablet)
4.1.7.
Sözleşme konusu ürünün, Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği m.15 uyarınca
iadesi sağlık-hijyen açısından uygun olmayan mallar kategorisine girmesi
sebebiyle kullanımı halinde ALICI tarafından cayma hakkı
kullanılamayacaktır. (Kulaklık)
4.2.
Cayma hakkı kullanımı mümkün olan hallerde, ALICI, cayma süresi içinde malı
işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir
şekilde kullanmadığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan
kanun gereği sorumludur. Buna göre, cayma tarihine kadarki süreçte Ürün'ün
kullanım talimatlarına, teknik özelliklerine ve işleyişine uygun bir
şekilde kullanılmamasından ötürü değişiklik veya bozulma olursa ALICI cayma
hakkını kaybedebilir; SATICI tarafından kabul edildiği hallerde, iade
edilecek Ürün bedelinden değişiklik / bozulma kadar indirim yapılır. Cayma
hakkı bulunan hallerde ALICI'nın cayma hakkını kullandığına dair açık bir
bildirimi yasal 14 günlük süre içinde SATICI'ya yöneltmiş (yukarıda
belirtilen iletişim adreslerine yazılı bir şekilde veya kalıcı veri
saklayıcısı ile iletmiş) olması gerekmektedir.Söz konusu hakkın süresi
içerisinde kullanılması durumunda, Ürün'ün azami on (10) gün içerisinde,
giderleri SATICI'ya ait olmak üzere SATICI'nın yukarıdaki adresine
gönderilmesi zorunludur. INTERNET SİTESİ'nde ürün iadeleri için Yurtiçi
Kargo aracılığıyla, ALICI Ürün'ü bulunduğu İlçe dahilindeki veya harindeki
bir şubesinden gönderebilir, bu takdirde ALICI'dan masraf alınmaz. ALICI,
Yurtiçi kargo firmasından farklı bir kargo firması ile malı iade etmek
isterse gönderim masrafları ALICI’ya ait olacaktır. Bu iade işleminde
Ürün'ün kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz
ve hasarsız olarak teslim edilmesi gerekmektedir. Ayrıca vergi mevzuatı
gereği, ALICI tarafından kanunen İade Faturası kesilmesi gereken hallerin
yanı sıra Ürünle beraber iade edilecek olan fatura üzerinde, aşağıda
belirtilen, iade ile ilgili bölüm doldurulup imzalanacaktır. Faturası
kurumlar (tüzel kişiler) adına düzenlenen sipariş iadeleri, İade Faturası
kesilmediği takdirde kabul edilmeyecektir). "Ürünün iade edileceği adres,
SATICI adresi / iade için teslim olunan kargo firması adresi." Yukarıdaki
belirtilen gereklerin ALICI tarafından yerine getirilmesi kaydı ile, cayma
bildiriminin SATICI'ya ulaştığı tarihten itibaren 14 gün içinde, Ürün
bedeli ve varsa Ürün'ün ALICI'ya teslim masrafları ALICI'ya, Ürün'ü satın
alırken kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde iade edilir.
4.3.
Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;
4.3.1.
Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, tüketicinin veya
tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün,
4.3.2.
Birden fazla parçadan oluşan mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından
belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,
4.3.3.
Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde,
tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı
teslim aldığı gün
esas alınır.
4.4.
İade işlemleri için anlaşmalı olunan kargo:Yurtiçi Kargo
4.5.
Cayma Bildiriminin Yapılacağı E-posta: info@mobilepoint.net
5.
ŞİKAYET
Siparişinize konu ürünle veya şiparişinizle ilgili herhangi bir konuda
şikayetinizin olması halinde yukarıda belirtilen iletişim adresleri veya https://www.omix.com.tr internet
sitesinde belirtilen iletişim adresleri aracılığıyla şikayetlerinizi OMIX’e
iletebilirsiniz.
ALICI şikâyet ve itirazları konusunda başvurularını, tüketicinin yerleşim
yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem
heyetine veya tüketici mahkemesine yapabilir.
SATICI: Mobile Point Bilişim Hizmetleri A.Ş.
ALICI:
TARİH: